Signatures by LG Signature
I rollen som ad / creative director för kommunikationsbyrån Geelmuyden Kiese skapades en serie kreativa samarbeten för PR och ökad kännedom om de exklusiva produkterna i LG:s premiumsortiment LG SIGNATURE. De är skapade för att driva LG:s design- och innovationsutveckling, för att visa vägen framåt och göra våra liv enklare och smartare. På den svenska marknaden finns idag fyra produkter: 88″ 8K OLED-TV, vinkyl, kyl/frys och tvättmaskin.
GK skapade ett flexibelt format för samarbeten med profilerade kreatörer, som genom sitt kunnande och hantverksskicklighet matchade LG:s ambitioner kring respektive produkt och ledorden ”Art Inspires Technology, Technology Completes Art”.
Utvalda media bjöds in till en serie välproducerade event som kopplades till LG SIGNATURE:s produktfördelar och hållbarhetslösningar. Johan Magnusson, från vinkällaren Magnusson Fine Wine, föreläste om lagring och servering av värdefulla viner med avstamp i spetstekniken i en vibrationsfri vinkyl. Mischa Billing delade en rapport om mat- och smaktrender, i relation till hur modern kylteknik kan användas för optimal fräschör och förvaring av råvaror. Lars Wallin talade om hållbarhet, skonsam klädvård och utmanade våra förväntningar om tvätteknik genom att specialdesigna en coutureklänning för att köras i tvättmaskinen. Med konstnärsduon Alexandrov Klum producerade vi en hel pop-up utställning i centrala Stockholm, som med film och foto visade den fulla potentialen för bildåtergivning på extremt högupplösta 8K-skärmar.
Alla event skapade viktiga kontaktytor med media, och genom att erbjuda starkt content resulterade de i relevanta publiceringar där varumärke och produkt naturligt inkluderats i artikeln. Den totala räckvidden kan räknas till ca 4 miljoner exponeringar i traditionella och sociala medier, och 36 publicerade artiklar med direkt produktkoppling.